Curriculum-ul pentru Etnografie si Folclor isi propune sa deszvolte sensibilitatea pentru folclorul autentic romanesc si interesul pentru interpretarea instrumentala si vocala. Familiarizarea cu noţiunea de folclor a genurilor şi speciilor acestuia, dezvoltarea    interesului    pentru    identificarea, conservarea, promovarea, înregistrarea, tezaurizarea producţiilor folclorice locale si sistematizarea si prezentarea continuturilor omvatarii gradat, abordandu-se problemele esentiale de teorie si tehnica.

Documentul de fata reprezinta curriculum-ul de Etnografie si Folclor pentru grupele de initiere, parte integrate a parcursurilor de invatare oferite copiilor in contextual activitatilor extrascolare.

Optiunea pentru acest curriculum a pornit de la urmatoarele premise:

  • necesitatea aplicarii specifice in domeniu;
  • proiectarea curriculum-ului pornind de la finalitatile si obiectivele activitatilor extrascolare;
  • necesitatea proiectarii concentrice a continuturilor, asigurand continuitatea si progresia in functie de nivelul de performanta stabilit;

Structura prezentului curriculum cuprinde: obiective cadru, obiective de referinta, tipuri de activitati, continuturi, tipuri de itmi de evaluare si sugestii pentru bibliografia profesorului conducator de cerc.